Megaton Medya ve Animasyon
. . . .
Teklif Al

Reklamcıların Okuması Gereken Kitaplar

Reklamcıların Okuması Gereken Kitaplar

Reklamcılık Yaşantım & Bilimsel Reklamcılık

Cloude C. Hopkins

Başta metin yazarlığı olmak üzere, reklamcılık alanına ilgi duyan herkesin bir solukta okuyacağı bir kitap!
Modern reklamcılığın büyük ismi Claude C. Hopkins'in yıllar önce yazdıklarından, bugünün ve geleceğin reklamcılarının öğreneceği o kadar çok şey var ki:
Pazarlama testleri, kuponla eşantiyon dağıtımı, reklam araştırması...
Ürün tanıtımı ve satışında çığır açan bunlar gibi pek çok yeniliği ilk düşünen ve uygulamaya koyan Hopkins'in sıfırdan başlayıp zirveye ulaştığı meslek yaşamını evre evre anlattığı bu kitap, modern reklamcılığın kilometre taşlarından belki de en önemlisi.
Uluslararası reklamcılık dünyasının dev şirketlerinden birinin kurucusu olan David Ogilvy, Bilimsel Reklamcılık için şöyle diyor: "Bu kitabı yedi kez okumayan hiç kimsenin reklamcılıkla ilgili herhangi bir şey yapmasına izin verilmemeli. Bu kitap yaşamımın akışını değiştirdi."
Hopkins'in kendine özgü akıcı ve içten üslubuyla kaleme aldığı Reklamcılık Yaşantım ve Bililmsel Reklamcılık başlıklı metinleri bir arada sunan bu kitapta, etkileyici reklam teknikleri alanında ilginç buluşların öyküsünü büyük bir zevkle okuyacaksınız.

Reklamcılığın Anahtar Kavramları

Aybike Serttaş Ertike

ister akademik bir çalışma için, ister zevk okuması olsun, bir konu hakkında entelektüel bir düzeye erişmek, o konuyla ilgili kavramsal bir hakimiyete ulaşmaktan geçer. Bu kavram ve terimler, akademik çalışmalarda, meslek kitaplarında ve makalelerde dağınık halde bulunur. Küreselleşme sürecinin bir parçası olarak sayısal ortamda ve sosyal medyalar aracılığıyla yeni bir döneme giren reklamcılıkla ilgili kavramların önemli bir kısmının bir arada görüleceği bu çalışma, alandaki boşluğu rahatlıkla doldurabilecek niteliktedir. İngilizce olan kavramların, Türkçe karşılıklarıyla tanımlanması ve birbiriyle ilintili tüm kavramların ‘’bkz.’’ imiyle kurulan matris sayesinde bir arada görülebilmesi okuyucuya büyük bir kolaylık sağlamaktadır. Bu özelliğiyle akademik bir çalışmayı andıran eser, kuşkusuz, reklamcılık dünyasının, akademisyenlerin ve öğrencilerin başucu kitabı olmaya adaydır. Derleyenleri kutluyorum.

Reklam Kültür Toplum

Banu Dağtaş

Türkiye'de 1980'li yıllarda başlayıp, 1990'lı yıllarda çeşitlenen ve yaygınlığı artan, 2000'li yıllarda ise rafineleşen tüketim kültürü. Ve onunla birlikte gelişip, büyüyen reklamcılık sektörü. Neo-liberal politikalarla hayata geçen ticari medya. Neo-liberal politikalarla akışkanlaşan sermaye ve mallar/hizmetler. Ve ulus aşırı şirketlerde çalışan ve tüketim nesnelerine, hem sahip olan hem de onları yaygınlaştıran yeni orta sınıf.

Baudrillard'ın savunduğu gibi göstergeler ve imajları postmodern dönemde tüketiyorsak, 1930'lardaki reklam metinlerinde neden Türklük vurugusu yapılmaktadır? Diğer bir deyişle, reklam metinlerinin özellikleri nelerdir? Salt ürün/hizmet tanıtan metinler midir? Kültürel metinler midir? İdeolojik metinler midir? Ya da bunların tümü müdür? Reklam metinlerinin ve reklamcılık sektörünün tarihselliği var mıdır? İşte bu kitapta konular, bu sorunlardan hareketle seçilmiştir.

Reklam Okumak

Banu Dağtaş

Kitle iletişim araştırmalarında medya metinlerinin çalışılmasını öne çıkaran eleştirel çalışmalar, özellikle 1970’li yıllarda gündeme gelmiştir. Marksizmin ideoloji kuramının dilbilim, semiyoloji ve söylem kuramı ile olan etkileşimi, medya metinlerinin eleştirel analizinin temelini oluşturmuştur. Reklam metinlerinin eleştirel analizi ise, gerek Batı’da gerekse de Türkiye’de eleştirel medya çalışmaları arasında fazla çalışılmayan bir konudur. Yayınevimizde daha önce yayımlanan Judith Williamson’ın ''Reklamların Dili - Reklamlarda Anlam ve İdeoloji'' adlı çalışması bu alandaki ilklerdendir.

''Reklamı Okumak'', reklam metinlerine ait yazılı ve görsel söylemlerin eleştirel bir bakış açısıyla okunmasıdır. Türkiye’nin neo-liberal tanıştığı ve bununla ilişkili olarak da tüketim toplumu haline geldiği 1980’li ve 1990’lı yıllarda, en çok reklam harcamasının yapıldığı otomobil ve bankacılık sektörlerinde, reklam metinleri birbiriyle yarışan hangi ideolojik söylemlerle bize seslenmektedir? Bu ideolojik söylemler nasıl bir toplumsal yeniden üretim işlevi görmektedir? ''Reklamı Okumak'', bu sorulara yanıt arayan bir kitaptır.

Reklam 5M'Si

Fikret Yaman

Nasıl ki su insanların yaşamını devam ettirebilmesi için gerekli ise, günümüzde reklam da işletmenin devamını sağlayabilmek için gereklidir. Bizim reklama ihtiyacımız yok diyen işletmeler için artık sonun başlangıcı gelmiş demektir. Çünkü bir işletme için reklam olmazsa olmazdır. Reklam sayesinde tanınılırlığı artan işletme ürünlerini daha iyi pazarlayabilecek ve kamuoyunda bir imaj oluşturabilecektir.

Reklamda işletmeler bazı kavramlara daha fazla önem vermeli ve bu kavramları bir bütün olarak düşünmelidirler. Bu çalışma işletmelere, reklamcılara ve paydaşlara reklamda; müşteriler, mesaj, medya, mal ve hizmetler ve maliyet kavramlarının gözardı edilmemesi gerektiği ve bu kavramların bir bütün olarak değerlendirildiğinde başarıya ulaşılacağını göstermek amacıyla hazırlanmıştır. Sayılan bu kavramlar “Reklamın 5 M”'si olarak ifade edebileceğimiz bir reklamı oluşturan bütünleyicilerdir.

Reklam Markası Kısa Öyküler

Ender Merter

Reklamların sadece ekrana yansıması değil, tüm arka plan çalışmalarının iç yüzü olarak nitelendirilen “Reklamarkası” 3 yılın ardından 150 programa ulaşmanın haklı gururunu yaşıyor. Bugüne dek reklamın tarihinden başlayarak, reklamın iyisi kötüsü olur mu? Sektörde, reklam veren mi yoksa reklam ajansı mı haklı? Kreatif brief mi, yoksa kreatif iş mi reklamı başarıya götürür? Reklamveren, reklam ajansı ve medya şeytan üçgeninin masaya yatırıldığı bu programda, parlayan yıldız sosyal medya ve medya takibi gibi çeşitli konuların yanı sıra marka yüzleri, tüketiciyle marka arasında gönül bağı kurmasını sağlayan kurumsal sosyal sorumluluk projeleri hakkında yapılan sohbetlerle gerçekleşti.

Gündemde iç içe hazırlanan “Reklamarkası” programında içerik, krizler, sosyo-kültürel yaşam, spor ekonomisi, siyaset ve kampanyaların güncel hayatımızdaki yansımaları üzerine hazırlanıyor. Firma yöneticilerinden onun çalışmalarını yürüten, reklam ve medya ajansı çalışmalarının birlikte katılabileceği programda, merak uyandıran reklamın görünmeyen kahramanları kamera arkası görüntülerle sizlerle olmaya devam ediyor.

İletişim Olarak Reklamcılık

Gilliand Dyer

İletişimin fark­lı yön­leri üzerine yazıl­mış olan bu kitap serisi sayısı git­tik­çe ar­tan öğ­ren­cilerin, bu konuyu ilk kez görecek olan öğ­ren­cilerin ih­tiyacını kar­şılamak üzere tasar­lan­mış­tır. Deneyim­li öğ­ret­men­ler veya okut­man­lar­dan oluşan yazar kad­rosunun amacı ileri düzey­deki öğ­ren­ciye verilebilecek geniş araş­tır­ma kap­samıy­la, konuya yeni baş­layan öğ­ren­cinin çalış­maya baş­layabil­mek için ih­tiyacı olan bil­gi arasın­daki boş­luğunu kapat­mak­tır. Muh­te­me­len ile­ti­şi­min en ka­rak­te­ris­tik özel­li­ği çe­şit­li ol­ma­sı­dır: dil ara­cı­lı­ğıy­la kit­le ile­ti­şim araç­la­rı ve po­pü­ler kül­tür­den, bi­rey­sel ve sos­yal dav­ra­nı­şa ka­dar ge­niş bir ala­na ya­yı­lır, fa­kat bu çe­şit­li­lik­te­ki bağ­lan­tı­la­rı ve bir­leş­ti­ri­ci nok­ta­la­rı ta­nım­lar. Bu se­ri ki­tap­lar ko­nu­su­nun ya­pı­sı­nı yan­sıt­mak­ta­dır. Ba­zı ki­tap­lar ge­niş çap­ta ko­nu mal­ze­me­si­ne uy­gu­la­na­bi­le­cek ça­lış­ma yön­tem­le­ri­ni ve ku­ram­la­rı oturt­ma­ya ça­lı­şan ge­nel te­mel ça­lış­ma­la­rı, di­ğer­le­ri de bu ku­ram­la­rı ve yön­tem­le­ri tek bir ana te­ma­ya uy­gu­la­ma­ya ça­lı­şan ki­tap­la­rı oluş­tu­ra­cak­lar­dır. Da­ha ge­nel olan­lar bir­bi­riy­le ne ka­dar bağ­lan­tı­lıy­sa, bu te­ma mer­kez­li ki­tap­lar da bir­bir­le­ri­ye o ka­dar iliş­ki­li ola­cak­tır. Rek­lâm­cı­lık, ha­ber ve­ya dil gi­bi tek bir te­ma an­cak bu çe­şit­li ko­nu­yu oluş­tu­ran di­ğer tüm te­ma­lar­la iliş­ki­len­di­ril­di­ği ve­ya fark­lı­laş­tı­ğı za­man ile­ti­şim ör­ne­ği ola­rak an­la­şı­la­bi­lir.

Yeni Nesil Reklamcılık

Fons Van DYCK

Bugünün en büyük tartışması geleneksel reklam üretme biçiminin ölüp ölmediği üzerine. Dijital medyanın ortaya çıkması ve kullanımın artmasıyla reklamcılığın bir dönüşüm yaşadığı kesin. Fons Van Dyck bu kitapta farklı sorulara yanıt vererek sonuçta yöneticiler, pazarlamacılar ve reklamcıların kafasındaki sorusuna kesin bir dille yanıtlar veriyor. Reklamın pazarlama ve pazarlama iletişimi planlarındaki yeni yerine açıklık getiriyor, bakış açısı kazandırıyor.

Dyck’ın kitapta yanıtladığı sorular şunlar:
Reklamın öz hedef kitlesi artık kim?
Hangi strateji en iyi çalışan stratejidir?
Sosyal medya reklamcılığın sonu mu?
Pazarlama ve iletişim çabalarının entegrasyonu niçin daha önemli hale geldi?
Farklı Satış Vaadi mi yoksa Duygusal Satış Vaadi mi önemlidir?
Global reklamcılık mı yerel reklamcılık mı reklamcılığın geleceğinde etkili olacak?
Reklamcılıkta “Retro”nun gücü ne?
çekicilikler reklamcılıkta etkili rol oynayabilir mi?
Şirketlere pazarlama ve reklamın yaptığı katkıların bilimsel kanıtları var mı?
Kriz dönemlerinde reklam kesilmeli mi?

Marka Yönetimi

Nurhan Babür Tosun

Kavramsal Boyutuyla Marka ve Marka Yönetimi
Marka Konumlandırma
Marka Kimliği
Markalama Süreci
Sembolik ve İşlevsel Markalama
Marka Denkliği
Markalama Stratejileri
Markalama ve Tüketici Davranışı Marka İletişimi
Markalama ve Yeni Medya